Bon dia estimats i estimades!
Continuem amb la nostra historieta. Ahir molts de vosaltres em vau enviar les vostres estratègies i plans per vèncer al Minotaure, m'ho vaig passar molt bé llegint-vos i he intentat fer un mix amb les idees que més em van agradar. Espero us agradi. Sortirem del laberint? Aconseguirem el primer fragment del medalló?Llegeix la historieta.
MISSIÓ: MEDUSA :LA GORGONA
Tal i com havíem
pensat, tots ens vam posar a recordar fragments de la mitologia sobre el mite
del laberint.
-Una coseta, aquest
mite no és el d’Ariadna?- Va preguntar l'Eli.
-És veritat!
Recordo que Ariadna es va enamorar de Teseo i li va ajudar a no perdre’s al
laberint- Va contestar l'Elsa.
-Sí, amb un fil- digué l'Ainhoa.
-Ariadna li va
regalar un cabdell que serviria per quan a mesura que anés caminant pel
laberint l’anés desfent i així li seria útil com a guia per la tornada- Explicà la l'Izan.
-Doncs, això
mateix, ja ho tenim! Necessitem un cabdell de fil- Va replicar la Nayara.
-Una corda llarga
bastarà?- Va preguntar en Jack, donant-los una corda enrotllada.
-Massa curta Jack- Va exclamar l'Arnau tot mirant-se la corda.
-Escolteu, no sé si
servirà però podríem pintar un camí amb guix per poder tornar- Va dir l’Aitana.
-I d’on treiem el
guix?- Va preguntar el Joel pensatiu.
L’Aitana va posar
la mà a la butxaca i ens va ensenyar un lluent tros de guix!
-Quan vam estar a
sobre de l’Holandés Errante em va cridar l’atenció aquesta pedreta que brillava
moltíssim i en un descuit del capità Jones la vaig agafar.
Ens la vam quedar
mirant i vam abraçar-la tots a una perquè podria ser que el pla ens sortís
després de tot.
-Qui entra? Ho
provem tots?- Digué el Juan José expectant.
-Necessitem que
algú es quedi aquí cuidant del vaixell.- Remarcà l'Abril.
I així amb una mica
de por però també amb valentia vam entrar uns quants al laberint: El Joel, La Maria Ceballos,la Laura,la Leire Herrera, la Leire Reche,la Maria Garcia, l'Ainhoa,l'Iris, L'Aitana, l'Elsa, el Juan José, la Paula i l'Izan,la Nayara, l'Abril i l'Elisabeth. La Maria
Ceballos que anava la primera anava dibuixant un camí com un fil que després
ens servís de guia per tornar. I...efectivament un monstre horrorós ens va
sortir al davant i entre tots vam poder reduir-lo: ell ens guanyava en força
però nosaltres en nombre. Així ens va ser fàcil distreure’l agafant-lo de les banyes, fins que la Leire Reche que sabia fer Judo li va assestar un bon cop que el va deixar kao.
-Tenim dos minuts
per trobar el fragment del medalló abans que es desperti i poder sortir!- va dir la Leire Reche.
-Vinga, tots a
buscar!- van insistir l'Iris i l'Ainhoa.
Nens i nenes ens
vam posar a buscar el medalló però no el trobàvem. Fins que la Paula va dir:
-Crec que l’he
trobat!
-Sí, i on és?- Preguntà la Bryhana.
-Al coll del
Minotaure- Va assenyalar la Paula.
-Nosaltres som valentes per
treure-li- van dir la Laura i la Maria Garcia donant-se les mans i apropant-se al monstre.
Mentre la Laura
s’apropava al monstre per l'esquerra, la Maria G ho feia per la dreta i un silenci sepulcral
va regnar per tot el laberint. La Laura li va treure el medalló i la Maria
Garcia va fer la senyal de marxar. Com si tinguéssim ales als peus vam fugir d’allà
això sí sense perdre el fil dibuixat, era la nostra guia cap a la sortida.
-El monstre s’ha
despertat!-
-No deixeu de
seguir el rastre del camí fet amb guix o ens perdrem!-Va insistir l'Elsa.
-Sento la seva
respiració darrera meu!-Va dir l'Abril.
Els dos minuts
havien passat i encara no havíem aconseguit arribar a la sortida.
-Més ràpid, correu
més ràpid- Cridà la la Leire Herrera.
I això vam fer:
córrer com mai ho havíem fet i vam arribar a la sortida just a temps de veure
com el Minotaure allargava les seves urpes i passava a penes fregant els
cabells de la Leire.
I no vam parar de
córrer fins que no estàvem tots a sobre del vaixell pirata i ja rumb a la
nostra següent parada.
Quan vam poder
parlar perquè se’ns havia passat l’ensurt vam comentar entre riures nerviosos i
llàgrimes d’emoció com havíem aconseguit salvar-nos d’aquella fita tan
perillosa. La Laura que tenia el fragment de medalló a les mans ens ho va
ensenyar i li vam donar al Jack. Aquest ens va mirar i ens va dir amb la veu
tallada per l’agraïment.
-Sou meravellosos i
meravelloses, encara no sé com agrair tot el que esteu fent per mi.
-Som un equip
Jack!- Va dir l'Arnau.
Vam saltar
d’alegria contagiant-nos tots, el vaixell era una festa, fins que el Barbossa va
dir parant l’alegria de cop:
-La nostra propera
direcció és la Illa de la Gorgona.
-La illa de
Medusa?- Va preguntar el Jack amb sorpresa.
-La dona dels caps
de serp que a tot aquell que mirava el convertia en pedra?- Va preguntar l'Eli.
-La mateixa!-Va assentir el Barbossa.
MISSIÓ: Com va vèncer Teseo a la Medusa? Llegeix amb atenció aquesta adaptació del mite: Teseo i Medusa. Clica a la imatge.
Se t'acut una manera de com nosaltres podríem vèncer a la gorgona? Escriu-me per intranet la teva idea.
ACTIVIDAD 1
Hoy en la clase de castellano trabajaremos la comprensión escrita y oral. Para ello primero lee de tu libro de castellano la pág.100 y 101:"Ganar un rublo".
ACTIVIDAD 2
Ahora mira el vídeo, escucha con atención luego te haré unas preguntas.
ACTIVIDAD 3
En esta actividad vas a ir respondiendo preguntes a medida que vayas volviendo a ver el vídeo. El vídeo se parará y en el margen derecho te saldrá la pregunta a la cual tienes que responder. Adelante, es otra manera diferente de hacer comprensión escrita y oral!. Tienes hasta el día 1 de mayo para resolverlo. Tus respuestas me llegarán a mi. Para ver el vídeo más grande puedes ampliarlo en el margen inferior derecho (cuadradito).
En el cas de no poder visualitzar el vídeo perquè no és compatible amb el telèfon o tablet m'haureu de fer les activitats del llibre pàg. 102 exercici 4, 5,6 i 7. Títol de castellà copieu els enunciats i responeu com a classe.